dimarts, 15 de desembre del 2009

La consulta

M'he passat tota una setmana sense fer cap entrada incomplint la promesa que vaig fer el dia de l'aniversari del bloc de mantenir-lo actualitzat. I no em fa res d'acceptar que la causa han sigut les consultes de diumenge passat. M'han tingut atabalat i, malgrat que volia parlar-ne, no he trobat la forma de fer-ho. Bé, ja s'han fet, el resultat és el que és i, com deia El Periódico, tots contents. Tots no ho sé, els promotors de les consultes i els que els donaven suport (CIU i ERC) tinc la impressió que no estan massa cofois. CIU ja se n'ha desmarcat i fa l'orni i ERC ara ja no té tanta pressa. Un detall: l'Avui d'avui tenia en portada una notícia sobre el lloguer dels pisos.
El resultats a Santa Coloma, pel que fa a la participació, han estat per sota de la mitjana, amb un 22,86%. Si a aquesta dada li restem el vot de la gent de 16 i 17 anys, els immigrants, el no i el vot en blanc, el vot del sí a Santa Coloma quedaria molt lluny del 21,6% de gent que vol la independència que assenyalava l'últim CEO de la Generalitat.
Bé, ja està fet, sense problemes els independentistes han pogut fer la seva festa. Jo penso que ho han fet prou bé. Ara bé, el resultat, més si tenim en compte que les consultes s'han fet en poblacions on el vot nacionalista és majoritari, demostra que el poble de Catalunya, ara per ara, no està per la independència.

1 comentari:

Montse Arnan Muñoz ha dit...

Estic totalment d'acord amb tu, Manel. Crec que el poble català està pendent de resoldre problemes de caire social, abans que preocupar-se si volem ser independents o no. Crec que la millor opció és el federalisme, que ens permetria sumar esforços i no dividir-nos. Ara el que toca és la defensa de l'Estatut, la lluita per la fraternitat i la igualtat.