dimarts, 11 de març del 2014

Coherència

Fa uns dies vaig afegir a l'encapçalament del bloc la frase "intento ser coherent amb el que penso". Bé, ahir al ple del mes de març de l'ajuntament, em vaig sentir bé, el meu vot en una moció sobre la recollida de vots per la independència que es farà aquest mes, em va fer sentir que era coherent. I no va ser fàcil, dels quinze regidors que érem  al ple vaig ser l'únic que no vaig votar sí, em vaig abstenir.
Per què no vaig votar sí o no? No podia votar sí a una moció que en la seva exposició diu  que la recollida de signatures serà per convocar un referèndum d'autodeterminació i en el cas de que l'estat no l'autoritzi es declararà la independència unilateralment. Està clar que l'estat no pot autoritzar un referèndum que modifiqui una part de la constitució sense haver seguit tot el procés de reforma que marca la mateixa constitució. Per tant la DUI serà l'única sortida i jo estic totalment en contra de fer-la. Altra cosa és que l'estat hauria de permetre la consulta del dia 9 de novembre. En el ben entès que seria una consulta, no un referèndum.
Estic en contra de la DUI per ser antidemocràtica. En primer lloc perquè una opció determinada, en aquest cas la independentista, decideix pel seu compte, per tota la població, imposant el seu criteri. Això representaria saltar-se totes les lleis i normes d'un estat democràtic de la UE. En el cas de fer-se, quantes signatures calen per representar els set milions i mig de ciutadans de Catalunya? 
No podia votar que no per dos motius. En primer lloc perquè en la part dels acords s'aprovava cedir un local per fer la recollida. En segon lloc perquè mai votaré el mateix que el PP o C,s en qualsevol moció relacionada amb el tema del dret a decidir.

2 comentaris:

Sisu ha dit...

Manel, considero encomenable que vulguis ser coherent. Dels teus arguments pel no a la DUI, però, no entenc la consideració d'antidemocràtica. Si la DUI l'aproven una majoria de diputats del Parlament de Catalunya, que representaran una majoria del poble de Catalunya, serà realment representar la voluntat majoritària. Més encara si es fes després d'unes eleccions plebiscitàries on els diferents partits clafiquessin en el seu programa electoral clarament la seva posició sobre el tema.

Manel Roqueta. ha dit...

Hola Sisu,

El Parlament no pot declarar en cap cas la independència, sigui quina sigui la seva composició, ja que no és competència seva. El que haurà de fer el nostre Parlament si hi ha una majoria qualificada de diputats que demanen la independència, és traslladar-ho al govern de l'estat per començar negociacions per tal de fer un referèndum d'autodeterminació. Aquest és el model que estan seguint Escòcia i el Regne Unit.
Ens agradi o no Catalunya forma part d'un estat democràtic de la UE, que té unes normes que els catalans vam votar afirmativament.
Que l'actual estat espanyol no permetrà aquest referèndum és clar, però no té perquè celebrar-se ara mateix. Ens calen molts anys de pràctica democràtica per arribar al nivell britànic, fa quatre dies vivíem en una dictadura. Catalunya sempre ha tingut una gran vocació europeista i a la UE el respecte de les lleis i les formes democràtiques és bàsic. Estic convençut que Catalunya algun dia podrà triar lliurement el seu futur, però caldrà que ho faci amb el màxim respecte a les normes democràtiques.