divendres, 31 d’octubre del 2008

Les fotos cremades

Durant tota la setmana quasi no he tingut temps d'asseure'm i escriure al bloc. Hi han uns quants temes del quals m'agradaria parlar: eleccions americanes, la consellera Montse Tura dormint uns dies a la presó o el judici contra els independentistes que van cremar fotos del rei. Comencem pels independentistes. D'entrada em sembla exagerat que puguin jutjar algú per cremar una foto. Penso que en una democràcia com ho és la espanyola aquestes actituds s'haurien d'inscriure en la llibertat d'expressió. Cremar una foto no és pas més perjudicial pel sistema de lo que pot ser-ho un article periodístic o un programa de ràdio que es manifestin en contra d'alguna institució determinada. I hi han exemples, sobretot de programes de ràdio (COPE i Losantos) que han dit coses molt fortes contra el rei i aquí no ha passat res. Tanmateix, si jo veies algú cremant una foto del President de la Generalitat, no m'agradaria gens. Penso que és bo mantenir una actitud de respecte cap als representants polítics, siguin elegits o no pel poble, malgrat que no siguin del nostre color.
Plego, hi han moltes més coses a dir, però ara estic cansat.