dissabte, 23 de gener del 2010

Anem segons, però...

No tinc clar què pot passar a les eleccions d'aquest any. Hi ha una sèrie d'elements que fan difícil assegurar quin serà el resultat final. La crisi econòmica amb el conseqüent desgast per al govern, l'aparició de llistes noves que poden perjudicar ERC, la gestió del tripartit, que pot presentar una bona cartera d'accions encertades, són, entre altres coses, elements que comptaran a l'hora d'anar a votar. CIU ja té coll avall que guanyarà amb claredat les eleccions. Ja en parlarem, estic segur que el PSC farà un resultat millor del que molts es pensen. Hi ha una dada que se m'havia escapat i que apareix en un article que Carles Navales publica al Diari de Girona i que Joan Ferran ha penjat avui al seu bloc. A les últimes eleccions autonòmiques PSC i ICV van treure més vots que CIU, exactament 142.110. Una de les coses que tinc clares és que ERC no té ganes de repetir el tripartit. Només en cas de que no tingués una forta davallada, cosa que no crec que passi, s'atreviria a tornar a governar amb PSC i ICV. És clar que per un altre costat CIU i PP sumen més vots que PSC i ICV. I si el PP pot donar suport a un govern de CIU, ERC també ho podria fer amb un govern PSC-ICV, sense necessitat de formar-ne part i mantenint unes distàncies prudencials que no els desgastessin. Sí, anem segons, però cal tenir em compte aquesta dada que podria fer possible un govern d'esquerres sense ERC. Hi ha partit.